19 Ekim 2013 Cumartesi

SONBAHARDA GELENEKSEL TATLAR


 Turşuluk biberleri topladığım bahçe.

 Tarhana Ege usülü ,bol kırmızı biber ve domatesli...

Turşular
 Erik konserveleri
 Kabak ve tatlısı

 Fidesini kendimin yetiştirdiği cevizler ;on yıl sonra boy atıp ürün verdiler.Ne büyük mutluluk benim için...
Ayva ve narlar dede ,nine bahçelerinden...
Ayva tatlısı  ;üzüm şırasından yaptım (şıra: üzümün pekmez olmadan sıvı kaynatılmış hali)
Sonbaharda ancak bulabildiğim yerli çekirdekli eski tat karpuz.
Ve son yaz meyveleri...
 Son yaz şeftalileri ;reçel ve konserve oldu ,kış şeftalisiz geçmiyecek...


 Ev makarnası ,başka bir adı erişte .Amatör bile denemiyecek beceri ile açtım ve kestim...

 Az da olsa ,zahmetli de olsa eski dede ,nine bahçelerindeki üzümlerden pekmez ;fesligan kokulu

 Kestaneler de toplandı ..

4 yorum:

  1. Emekle, sevgiyle, özenle öyle çok ve güzel şeyler yapmışsınız ki, "sonbaharda geleneksel tatlar" bir yıla yetecek bolluk ve berekette olmuş. İnsanın kendi yetiştirdiği ürünleri yemesinin ve sevdiklerine yedirmesinin ne büyük bir mutluluk olduğunu bilenlerdenim.
    Elinize sağlık. Sağlıkla, mutlulukla tüketmenizi diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hanım'cığım hoşgeldiniz Yasemin Bahçeme ,çok sevindim.Çok teşekkürler güzel dilekleriniz için ,ben de hepbirlikte diyorum...Selam ve sevgilerle...

      Sil
  2. Bu post'a bayılıyorum ,,dönüp dolaşıp geliyorum,,hepsi de çok güzel,sıcak ve içten izlenimler,,,teşekkürler ))

    YanıtlaSil
  3. Ben teşekkür ediyorum geldiğiniz için... Meyve tabağındaki bazı meyvelerin dışında hepsi kendi ürünlerimiz ...Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil