30 Ekim 2014 Perşembe

NARLI TATLAR


NAR


çiçeklerin eksilen suyuna su,
yazın yanına hatırayı ekledik,
çekirge sesleri ve
öğle güneşi altında narın
olgunlaşmasını bekledik.

------------------------------
Birhan Keskin


Sonbaharın kırmızı dünyası nar ;sarı ayvanın kırmızı kardeşi ...Hemen her sonbaharda nar taneleri ya da suyu ile hazırladığım tatlar.

 Nar suyu muhteşem içecek olduğu gibi tatlımıza renk de katar.Nar sulu muhallebi ;tatlı nar suyu ile.

Ekşi nar suyu ile patlıcan biber kızartmalı teretor (Ege'ye özgü  turşu ;taze fasulye ,börülce ,biber haşlanır üzerine "bir kg sebzeye" beş büyük diş sarımsak ,yarım çaybardağı zeytinyağı blenderden geçrilir ekşi ile karıştırılıp dökülür.)  haline getirir ;sarımsak ,tuz ,nar suyu karışımı güzel bir tat.


Yine sarımsak ,zeytinyağı ,tuz ,ekşi narsuyu karışımı turpotu teretoru ile .


    Ve nar likörü denemem ;beş tane narın taneleri,yarım kg toz şeker ,bir küçük kabuk tarçın bir ay uykuya yatırıldı...Bir ay sonra 35 lik votka ile buluşacak.Sanırım nar likörümüz içime hazır olacak...Sevgi ile...


Bir ay sonra likör hazır narlı narlı ;kahve ,narlı lokum ve nar likörü harika tatlar...

4 yorum:

  1. Arzu'cuğum harikasın, ne kadar güzel şeyler yapmışsın, özellikle kızartmaya bayıldım, likör de eminim çok güzel olacak. Eline sağlık, afiyet olsun:) sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde 'ciğim çok teşekkürler ;keşke yakın olsak ,sen de tatsan diyorum...Bu tatların en güzeli nar suyunu kaynatıp yaptığım nar ekşisidir ,kış salatalarının olmazsa olmazlarındandır.Sevgiler benden de canım kardeşim.

      Sil
  2. Bahçemde bayağı nar ağacım var toplandı komşulara dağıtıldı dağıtılamayanlar satıldı ben birazını kaynatıyorum...sıcak sıcak kavanozlara dolduruyorum ..buzdolabında saklıyorum yazın da dostlarıma ikram ediyorum..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Bilge 'ciğim ;ne güzeldir sizin bahçe ve narlar.Afiyet olsun herkese...Selam ve sevgiler.

      Sil