6 Temmuz 2014 Pazar

KIRMIZI ERİK SOSU (EKŞİSİ)


 Erik ; yurdumuzun her yerinde ilkbaharda  yeşil yeşil , yazın kırmızı kırmızı  sofralarımızı süsler .Yeşil erikler mevsiminin sonunda tüketilmezse kırmızı erik olur ,kütür kütür değildir artık bılkık bılkıtır.İşte o bılkık erikler ekşi ise ( Tatlı ise marmelat ya da suyu )  atmıyorum bir taşım kaynatıp süsgeçten çekirdeklerini ayıklayıp tuz ilavesi ile erik ekşisi yada sosu elde ediyorum.Uzun süre dayanmasını istersek üç beş limon tuzu ilave edebilirz her türlü salatalarda enfes tat veriyor.

Yukarda fotoğraftaki erikler temmuz ayında olgunlaşan yabani eriklerdir ,çok ekşidir.Çocukluğumuzda   dolapta soğutulmuş üstü buğu tutmuş halde dişlerimiz kamaşa kamaşa yerdik...Eskisi gibi fazla yenilmiyor ben de sosunu yapıyorum.Bu kez yukardaki tariften farklı yaptım ;tek tek erikleri yıkadım ,suyunu süsdürdüm.Çekirdeklerini bıcak yardımı ile çıkardım ,çelik tencerede kendi suyu ile kısık ateşte muhallabi kıvamında pişirdim ,blenderden  geçirdim ,tuz limon tuzu ilavesi ile on dakika kaynattım.Sıcak sıcak kavoza boşaltım aynı reçellerde olduğu gibi soğuyunca sıkıca kapaklarını kapattım.Kabukları atılmadığından önceki yaptığım kabukları süzülen soslardan daha parlak renkte ve daha kıvamlı oldu.

Merak edip denemek isterseniz bir kg erik ,iki tatlı kaşı kaya tuzu , beş tane karabiber büyüklüğünde limon tuzu ölçüleriyle yapabilirsiniz.Afiyetle ,sevgi ile...

Arzu Sarıyer

2 yorum:

  1. Harika görünüyor ellerinize sağlık. Organik beslenmek gerek. Ben de yabani erikleri ekşi ve mahoş bulurum. Ve marmelatını da, şurubunu da çok severim. Kim bilir ne lezzetli olmuştur. Afiyetle tüketin Arzu Hanım. Doğal besinler yarasın diyorum..:) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Esin 'ciğim ;evet lezzetli oldu, bir gün birlikte tatmak dileklerimle.Sevgiler...

    YanıtlaSil