28 Ağustos 2013 Çarşamba

MÜRDÜM ZAMANI


Hemen her yıl ağustos ayının ikinci yarısında bir kaç günüm mürdüm erikleri ile geçer.Pazarda takip ederim morlu sultan gelmiş mi diye...Geçen yıl  benim bölgemde çok yoktu hiç rastlamadım ,onun renginde başka erikten yaptım reçeli ama gözüm sonbahara dek mürdümü aramıştı. Bu yıl ilk gördüğümde aldım kendilerini ,sonra bulurum bulamam garantiye alayım istedim.Gören de duyan da beş vakit mürdüm reçeli yerim sanır ;genelinde tadımlıktır yediğim .Kahvaltıda misafirlerim  için ya da  dostlara hediye etmek için yaparım. Geleneksel reçellerden farklı olduğu içn sevilir , renk ve kokusu ilgi çeker ,yapılışı da oldukça kolaydır.Benim tarifim biraz zaman ister ama sonuç sevindiricidir.

Gerekenler:1 Kg Mürdüm eriği
                  1Kg şeker (çok tatlı sevenler yarım  su bardağı şeker fazladan koyabilirler)
                  2 Su bardağıı su
                  Yarım limonun suyu ya da üç beş küçük tane limon tuzu
                   5 ,6 karanfil

Yıknanan eriklerin çekirdekleri çıkarılır ,dörde bölünür.


İki bardak su ve şeker kaynatılır ,içine hazırladığımız meyveler atılır.Bir taşım kaynatılır (meyvelerin etrafında kabarçıklar oluşur) Ocak söndürülür ,bir gün bekletilir.

Ertesi gün delikli kepçe ile meyveler şurubundan alınır ,şurup kaynatılır.Beş dakika ,çok sulu ise on dakika.Meyveler sıcak şuruba atılır ,yine bir taşım kaynatılır.İkinci gün de biter.


Üçüncü gün şurup ve meyveler yine ayrılır ,şurup   kaynatılır .Meyvelerimizi üçüncü kez şurubu ile buluşturulur. Kısık ateşte reçel kıvamında kaynatılır ,limon suyu ,karanfiller eklenir iki dakika daha kaynatılır, oçaktan alınır.( İstenilirse bir gün güneşte de bekletilebilinir.)Pişirme böyle üç güne yayılma neden eriklerin yumuşamalarını önlemek içindir.Bu yöntemle erik dilimleri bozulmadan diri kalmakta.

Cam kavanozlada saklanır ;afiyetle ,sevgi ile yenilir...




Not:http://gkedeniz.blogspot.com/2011/09/murdum-erigi.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder