3 Temmuz 2013 Çarşamba

VİŞNE LİKÖRÜ

Vişne zamanı  ,likör zamanı

1 -İki yıl önce bir dosta içtiğim ve çok beğendiğim likör tarifi
*Bir kg vişne ,çekirdekleriyle saplarından ayıklanmış
*2,5 su bardağı toz şeker
*Bir büyük şişe kanyak
Not :Kanyak Türkiye 'de bulunmuyor ,yerine 70 lik votka ile buluşturuyorum vişneleri.

*Cam kavanoza bir sıra vişne ,bir sıra şeker yerleştiriyoruz.Bir ay güneşte bekletiyoruz.arada çalkalamayı unutmuyoruz .
*Bir ay sonra güneşten alıyoruz iki ay gölgede bekletiyoruz.

*Üçüncü ayın sonunda vişneleri süzüyoruz,süzülen şuruba kanyak ilave ediyoruz.İki ay gölgede bekletiyoruz.
*Beşinci ayın sonunda afiyetle içiyoruz...


          2-Aşağıda linkten aldığım tarif.:Güneşete bekleme yok ,benim tarife göre daha kısa sürede olabilen bir likör.Tarçın ,kaküle ,,karanfil ilavesi ile hoş bir kokusu var .Kavanoza yerleştirirken fark ettim ,tadında da güzel olacağını umuyorum.

http://www.dokuzuncubulut.com/index.php/icecekler/87-visne-likoru.html

Bir ay güneşte bekleyen vişne taneleri ,iki ay gölgede beklemişti ,üçüncü ayın sonunda alkol ile buluşmadan önceki hali .Süzdükten sonra marmeleat ya da komposto olarak tüketilebilir çok leziz.

İki tarifle vişne likörüleri dinlenmede ,aylar sonunda olmuş likörleri burada sergileyeceğim.Dostlukla ,sevgi ile...

Ve  Sonuç ! birinci tarifin tadını biliyordum ama  ikinci tarifi ilk kez denedim , baharatların verdiği harika aromada muhteşem likör oldu ,baharat sevenlere önerim ikinci tarif...Afiyetle...
30 Aralık 2013

Arzu Sarıyer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder