24 Temmuz 2013 Çarşamba

Domates Serüveni



İki yıl önce konserve yapmak için pazardan aldığım domateslerin kabuklarını soyamadığım için az da olsa salça yapmıştım.Domatesler o kadar çok ince kabuklu ve ekşi çocukluğumdaki domates tadında idi. Kendim yetiştirmek ,üretmek istedim. Sıktığım salça pozalarındaki tohumları kuruttum ve sakladım.Bir kısmını geçen yıl denemek amaçlı saksıya ektim ,harika fideler oldu.Fideler on santim olunca küçük bahçemizin bir köşesine diktim.Fotoğrafta görünen domatesler doğdu.Çok sevindim.Bu yıl aynı yöntemle fideler büyüdü ,bahçeye dikildi ve meyvelerini toplamaya başladım.


İlk domates ürünlerini tohum almak için kuruttum ,kismetse gelecek yıla yerli ,doğal tohum hazır.









Havalar aşırı sıcak domates kurutmak için ideal ,eh kışın  kuru domates sevilerek yeniyor ,kururtmaya başladım.İşte böyle...Dostlukla ,ağız tadı ile ,sevgi ile...

8 yorum:

  1. elinize sağlık... kışın afiyetle yiyin...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Ruşyena 'cığım ,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Ben de her sene domates kurutuyorum ve de çok seviyorum. Kışın güzel yemeklerde kullanmanız dileğiyle. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar ,hoşgeldiniz ,teşekkürler.Sizn de blogunuz çok güzel ,ben de sizi izleceğim.Sevgiler benden de...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Arzu hanımcım,
    Öncelikle bloğunuz hayırlı olsun. Çok güzel...
    Var mı ev yapımı şeylerin yerini tutan. Ellerinize sağlık. Afiyetle yiyin inşallah. Sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşebilmeyi diliyorum.
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Fatma Hanım ;bu türde ilk blogum.Kültürel konularda iki blogum daha var eskice...elbette izleyeceğim ,sevgiler benden de size ve güzel İzmir'e...

      Sil
  6. Ne zevktir ya tohumdan yetiştirmek. Ama domates de kurutabildiğinize göre sıcak bir yerdesiniz. Ev yapımı ürünlerin gönül rahatlığıyla yenilmesi kadar güzel bie şey var mı? Başarılar diliyorum size bu çabalarınızda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah sormayın İlhan Bey ,ilk ürünleri koparmaya kıyamıyorum yemek şurda dursun.Çok zevkli anbean izlemek...Pek çok ürünü evde yapabiliyorum ,iklim uygundur Egeliyim egede yaşıyorum.Çok teşekkürler.

      Sil