27 Aralık 2015 Pazar

Burgaz Ada - Sait Faik Müze Evi


Bahardan çalınmış bir kış günde  Burgaz ada..


Ada 'ya gelenlere ilk hoşgeldin  merhabası Sait Usta 'dan....


Ve beyaz badanalı ev...
 Sen İstanbul’dasın diye memnun ağaçlar
Sen varsın diye insanlar iyi
Böcekler yeşil yeşil
Karıncalar sevimli
Çiçekler burcu burcu
Kime söyleyebilirim senden başka
Denizin mavisini
Dondurmacının kutusunu
Çamların sesini.
Kime açarım senden başka
Gül bahçeden
Kim anlar kağıt helvalarının hikâyesinden
Kim iki kahvede saadeti kilitlemiştir
Kim sever o ince minareyi, Yüksekkaldırım’ ı,
Çingeneleri
Alnı Hülyalım
Önümden insanlar geçiyor
Tanıyorum hepsini
Ama kim bunlar
Niçin koşuyorlar şehre
Bu yüzlerdeki rahatlık neden..
Ben mesutken bile rahat değilim.
Sait Faik Abasıyanık
Varlık, Kasım 1965










“Günlerden pazartesi. Yine vapurun alt kamarasındayım. Yine hava karlı. Yine İstanbul çirkin. İstanbul mu? İstanbul çirkin şehir. Pis şehir. Hele yağmurlu günlerde. Başka günler güzel mi, değil; güzel değil. Başka günler de köprüsü balgamlıdır. Yan sokakları çamurludur, molozludur. Geceleri kusmukludur. Evler güneşe sırtını çevirmiştir. Sokaklar dardır. Esnafı gaddardır. Zengini lakayttır. İnsanlar her yerde böyle. Yaldızlı karyolalarda çift yatanlar bile tek.
Yalnızlık dünyayı doldurmuş. Sevmek, bir insanı sevmekle başlar her şey. Burda her şey bir insanı sevmekle bitiyor.” 
― Sait Faik AbasıyanıkAlemdağ'da Var Bir Yılan




4 yorum:

  1. Okuma listesini akışı içinde yazınızı, adınızı görünce nasıl da mutlu oldum Sevgili Arzu Öğretmenim.Uzun zamandır yoktunuz.
    Sait Faik yıllar öncesinden en sevdiğim öykü yazarlarından. İstanbul ziyaretlerimizde yolumuz mutlaka Burgaz Ada'ya da uğrar.Çok istememe rağmen Müzeyi görememiştim.Ne güzel detaylara yer verilmiş.Ve siz o detayları incelikle yakalamışsınız.
    Şiir insanın yüreğini titretiyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Makbule Hanım 'cığım ,hoşgeldiniz.Çok istediğim halde güncellemede ihmal ediyorum blog dünyamı.fotoğrafları yüklemişim ama yayınla dememişim gibi...Yıllardır özlemimdi Burgaz ve Sait Faik Müze evi gittim ,gezdim gördüm.Hayranlığım daha da artarak döndüm.Ev öyle ince zevkle döşenmiş ki sıcacık, kış günü içine işleyen bir sıcaklıkta idi.dilerim en yakın zamanda siz de gidersiniz.Çok teşekkürler sevgiler çokca...

      Sil
  2. Bir gün benim de gezmek istediğim yer. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim en kısa zamanda gezersiniz Sevgili Safiye ,teşekkür ederim.

      Sil