27 Ocak 2015 Salı

Bafa Gölü ,Beşparmak Dağları,Bir Kış Günü



Bafa Gölü kıyıcığında Beşparmak dağlarına yaslanmış antik bir kent Heraklia ,MÖ önce görkemli bir liman kenti imiş.Ne olduysa Büyük Menderes Nehri'den olmuş ,kilometrelerce ötelerden getirdiği taşı toprağı yığmış Beşparmak dağlarının arasındaki dar koylara .Yığmışta yığımış bir de bakmışlar deniz uzaklaşmış git gide ve sonunda olan olmuş küçücük Bafa Gölü doğmuş geriye kalan Ege koylarında.En son Büyük İskender'in küçük krallığı hüküm sürüyormuş ,onlar da MS ilk yıllarında denizden uzaklaşmalara dayanamayıp yok olmaya mahkum olmuşlar.Antik kent kalıntıları üzerinde bugün Kapıkırı adında güzel bir köy var.

Bafa gölünü ilk kez ortaokul yıllarımda okul gezisinde görmüştüm ,sonra uzun yıllar çok yakınında yazlık komşusu oldum.Güllük Bodrum  gidiş dönüşlerimizde dinlenme yeri idi.Yol üzerinde dinlenme tesislerinde göle bakar geçerdik.Nedense o yıllarda karşı kıyılarını görmeyi akıl edememişim.Beşpamak dağlarını da uzaktan seyretmişim...Bakmaya doyamadığım görselleri yıllar sonra bir doğa gezi grubu ile" gitmiş,görmüş,gezmiş" olmanın mutluluğunu yaşıyorum...

Bafa Gölü eskisi kadar masmavi olmasa da bozbulanık suları ile yine de güzel...Beşparmak dağlarının eteklerinde ,patikalarında yürümek başka güzel.Taşlardan seke seke...Zümrüt yeşil zeytin ağaçlarına selam vere vere ...Bir gün önce yağmış yağmur damlalarının oluşturduğu gölcüklerin üzrerinden hoplaya zıplaya atlaya atlaya...Erken bahara merhaba demiş papatyalara göz kırpa kıpa...Mis kokulu nergisleri koklaya koklaya...Ve (hayatımda ilk kez) mor lale "anemon" toplaya toplaya. Ve de doğa dostu dostlarla konuşa konuşa ...



Arzu Sarıyer 25.01.2015

6 yorum:

  1. Aaa! Kıskandım seni Arzucum:)))şaka şaka imrendim diyeyim kıskanmak değil de, yerinde olmak gezmek görmek isterdim o güzellikleri. Fotolar için çok teşekkürler canım. Öptüm sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Ah ah ne güzel olurdu birlikte gezmek Müjde 'ciğim ,Çok teşekkürler.Bir gün ;neden olmasın ,çok isteyince bazı şeyler oluyor bunu yaşadıklarımdan öğreniyorum bilesen...Sevgiler çokca canım kardeşim...

      Sil
  2. Harika yerler görüntüler çok güzel ...doğanın tertemiz havasını solumak ayrı bir güzel...sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Bilge 'ciğim .Çoklukla çok yakınımızdaki güzelliklerin farkına varmıyoruz ya da geç varıyoruz ,benimki de öyle sayılır...Sevgiler.

      Sil
  3. Bu gezi esnasında güzel bir yiyecek olan Çikolatalı Kalp Kurabiye Tarifi iyi giderdi. Bir sonrakine bunu yaparsınız sanırım.

    YanıtlaSil